Forfatter
Tittel Dialogbasert undervisning: kunstmuseet som læringsrom
Medansvarlig
Språk
Klassifikasjon
Emne
Serie
Serienummer
År
Noter I denne boka ser vi hvordan erfarne museumsundervisere møter barn og unge og får dem med på å utforske temaer, utveksle meninger og utvikle nye tanker. Forfatterne beskriver sju undervisningsforløp som alle er hentet fra kunstmuseer, og viser hvordan elevene med utgangspunkt i kunst og design kan engasjeres i diskusjoner om kunst, historie, samfunn, bærekraft og identitet. De museumspedagogiske casene i boka har samtidig overføringsverdi til undervisning i museer generelt og i skolens egne læringsrom.
Har bibliografi, innholdsfortegnelse, noter, register
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001280nam 22002291 450
*00120145
*008 2012 a 00nob 2
*020 $a978-82-450-1333-7$bh.$cNkr 399.00
*08231$a371.38$zh$25
*100 0$aDysthe, Olga$d1940-$jn.
*24510$aDialogbasert undervisning$bkunstmuseet som læringsrom$cOlga Dysthe, Nana Bernhardt og Line Esbjørn
*260 $aBergen$bFagbokforl.$c2012
*300 $a256 s.$bkol. ill.
*440 0$aLNUs skriftserie $vnr. 189
*505 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, noter, register
*520 $aI denne boka ser vi hvordan erfarne museumsundervisere møter barn og unge og får dem med på å utforske temaer, utveksle meninger og utvikle nye tanker. Forfatterne beskriver sju undervisningsforløp som alle er hentet fra kunstmuseer, og viser hvordan elevene med utgangspunkt i kunst og design kan engasjeres i diskusjoner om kunst, historie, samfunn, bærekraft og identitet. De museumspedagogiske casene i boka har samtidig overføringsverdi til undervisning i museer generelt og i skolens egne læringsrom.
*650 1$aMuseer$0undervisningsmetoder$1371.38$2BS$9nob
*653 $aKunstformidling
*700 0$aBernhardt, Nana$emedforf.$jd.
*700 0$aEsbjørn, Line$emedforf.$jd.
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening